A.Tammel AS | Leho Kaubandus | Bel-Est
Kui lehed oktoobrikuul veel puude otsas ja Kolletamispäeval (13. okt.) mets alles roheline, siis on pikk talv tulemas.

McCormick X5 seeria ratastraktorid

Cyrus Hall McCormick oli omas ajas põllumajanduse mehhaniseerimise üks pioneeridest, pöörates tähelepanu innovaatilistele lahendustele, tema traditsioone kannab tänapäeval edasi Argo Tractors Group.

McCormick X5, uued mootorid ja veelgi parem jõudlus

Neile, kes vajavad võimsust ja mugavust, on X5 parim valik, sobitudes nii põllutöödeks, kui ka kõikidesse muudesse eluvaldkondadesse. Saadaval on kolm mudelit: X5.100, X5.110 ja X5.120, vastavalt mootorivõimsusega 95, 102 ja 114 hj. Valikus on kaks varustustaset: Premium, mis peaks rahuldama ka kõige nõudlikuma kasutaja soovid ja Efficient, mis sobib tagasihoidlikemate nõudmistega kasutajatele. Lisaks sellele on olemas kaks kõrgendatud kliirensiga mudelit, X5.100 HC ja X5.110 HC, sobitudes ideaalselt aianditesse.

Uue disainiga on säilitatud kompaktne disain, samas on paranenud juhi vaateväli ja kasutusmugavus.

Varasemad Stage 3B/Tier4 Interin mootorid on asendatud Stage V versioonidega. Uued FPT F-36 4-silindrilised, 16 klapi, 3.6 l mahuga, turbo (vahejahutiga) mootorid kasutavad uusimat tehnoloogiat (ühisanum sissepritse, EGR/DOC/DPF/SCR). Vaatamata heitgaaside puhastussüsteemile on konstrueerimisel tagatud juhile üle kapoti suurepärane nähtavus.

Kütusepaak on suurem eelkäijaga võrreldes, 135 liitrit, AdBlue® paak 13 l, tagades pika tankimisteta tööpäeva, 10% väiksema kütusekulu, samuti vähem saastavaid heitgaase.

Uus hüdrosüsteem on võimekam, tagades kuni 82 l/min õlihulga jagajatele, 32 l/min roolivõimendile, hüdropaagi mahutavusega 35 l. Kõik see tagab kiirema masina hüdraulika toimimise, võimaluse juhtida korraga mitut seadet madalamatel mootori pööretel, kaotamata samas jõudluses, samuti on tagatud vaiksem töö ja vähem vibratsiooni.

Juhi parema sõidu- ja töötamise mugavuse tagab esisilla vedrustus koos mehaanilise kabiinivedrustusega, sellega koos on paranenud ka kasutamise ohutus kõikides kasutustingimustes.

Uus, Total View Slim disainiga juhikabiin pakub parimat, 360° nähtavust juhile, mille tagavad õhukesed tugipostid, suur klaasipind ja sale disain. Öistesse tingimustesse sobituvad suurepäraselt võimsad LED töötuled (kuni 10 tk lisana), lihtsustades ka frontaallaaduriga töötamist. Mugavust lisab veelgi konditsioneeriga varustatud juhikabiin, samuti mitmes suunad reguleeritav roolisammas, ergonoomilised ja intuitiivsed juhtimisseadmed, Bluetooth raadio koos sisseehitatud hands-free mikrofoniga.

Kaheksa erinevad käigukasti valikvarustust peaks tagama parima igasse olukorda, varieerudes neljakäigulisest 12E+12T mehaanilisest versioonist kuni T-Tronic 48E+16T (aeglane-keskmine-kiire) hüdraulilise reversiga versioonini. Park Lock seisupidur on uuel X5 seerial tõhusaks abimeheks järskudel kallakutel.

Common Rail ühisanum-sissepritse koostöös salvestatavate pöörete võimalusega tagab ökonoomsuse ja sobilikumad pöörded vastavalt tehtava töö iseloomule.

Twin Lock süsteem tagab samaaegse esi- ja tagasilla diferentsiaalide lukustamise, tagades parima veojõu ülekandmise ja haardumise pinnasega. Automaatselt rakenduv ja väljalülituv diffrilukk ja 4-vedu pakuvad juhile paremat töö efektiivsust ja suuremat tootlikkust. Tänu integreeritud 4WD sõidupidurite süsteemile IBS (Integrated Brake System) lüheneb pidurdusteekond kuni 50%. Vedrustusega esisild (PREMIUM varustuse lisana) tagab maksimaalse mugavuse igas situatsioonis.

Saadaval on valikvarustusena kuni 6 paari hüdrojagajaid, millest 3 on mehaaniliselt juhitavad, 1 elektriline ja lisaks kaks keskele monteeritavat jagajat esiripu ja esilaaduri jaoks. Jagajaid on võimalik kasutada nii standardversioonis, kick-out (isetagastuv), ujuv ja pideva pealevooluga versioonis, vooluhulga jagajaga (lisavarustuses) saab reguleerida kuni 7 jagajat.

Tagumine ripp-süsteem on saadaval nii elektroonilise kui ka mehaanilisena, varustatuna ELS (Ergonomic Lift System) süsteemiga, mis tagab süsteemi kiire ja ergonoomilise käsitsemise, parandades sellega töötulemusi. Elektroonika võimaldab salvestada rutiinseid tegevusi ja tööseadmete seadistusi kasutamisel, mis tagab tehtava töö parima täpsuse ja kiiruse, lisaks ripp-riistade transpordil võnkeleevendi ohutumaks transpordiks suurematel kiirustel. Cat 2 ripp-süsteemi tõstejõud on muljetavaldavad 4500 kg.

Jõuvõtuvõlli kiiruseid on standardis kaks, lisana kuni neli koos HML käigukastiga (540/540E1000/1000E), käitus on hüdrosiduriga, tagades sujuva jõuülekande lülitumise tööd alustades. Tagaporitiibadele paigaldatud käitusnupud suurendavad mugavust ja operatiivsust veelgi.

Koos elektroonilise tagaripp-süsteemiga on võimalik ka jõuvõtuvõlli automaatne kontroll (Auto PTO), mis sõltub ripp-süsteemi asendist, lülitudes automaatselt vastavalt süsteemi asendile.

Üheks oluliseks uuenduseks on uuel X5 seerial kasutusele võetud nn joystick, millele saab integreerida näiteks esilaaduri juhtimise (üles/alla, tõstmine/langetamine, tööseadme kallutamine, 3. ja 4. hüdrofunktsioon), samuti Hi-Lo ja HML hüdraulilise käiguosa juhtimise. Traktori raam on disainitud nii, et esilaaduri lisamisel ei kannata kliirens, mis on oluline taimede vigastuste vähendamisel, samuti ei vähenda uus disain traktori pöörderaadiust.

Kõik mudelid on soovi korral tehasest varustatavad McCormick esilaaduritega, mis on spetsiaalselt sellele mudelirivile disainitud. Täpsem roolimine ja ülevaade erinevatest parameetritest saavutatakse tänu satelliit-navigeerimisele ning ISOBUS ühenduse kasutamisele. GPS juhtimine on lihtsalt teostatav, kasutades puutetundlikku monitori.

McCormick Fleet Management süsteem võimaldab jälgida traktori tööparameetreid distantsilt, mis veelgi parandab masina jälgimist, tööd, tehtavaid seadistusi, vähendades kasutuskulusid, masina kulumist, samuti võimaldades distantsilt diagnostikat.

Veelgi enam, saab täpsemini paika panna hooldusplaani, prognoosida tehtavaid kulutusi ja kõik lahendused on välja töötatavad nn rätsepatööna, sobitudes vastavalt ettevõtte suurusele (väike, keskmine või suurem ettevõte) ja tootmissuundadele.

 

McCormick nime taga on tootja, kes huvitub innovaatilistest lahendustest, valides traktori McCormick mudelirivist, võite arvestada uusima, kauakestva tehnoloogia, lähtudes just Teie vajadustest.

TEHNILISED ANDMED

  Mõõtühik X5.100 X5.110 X5.120
MOOTOR
STAGE V FPT
Ühisanum sissepritse +
Max võimsus Hj/kW 95.2/70 102/75 114/84
Nimipöörded p/min 2200
Max pöördemoment Nm 395 430 460
M.pöörded max võimsusel % 1900
Töömaht/silindrid cm3 3600/4, 16 klappi
Heitgaaside töötlemine DOC+SCRoF
Kütusepaak liitrit 135
SIDUR mehhaaniline
JÕUÜLEKANNE
12+12, 40 km/h
24+24, 40 km/h °
36+12, Powershift T-Tronic °
Vähim liikumiskiirus km/h 0.36 (12+12 Hi-Lo)/0.3 (H-M-L)
Tagasilla difrilukk Elektrohüdrauliline tagasilla difrilukustus
JÕUVÕTUVÕLL
540/540E p/min
540/1000 p/min °
540/540E/1000/1000E p/min °
Maapinda kopeeriv JVV °
ESISILD
Kinnitus jäik (EFFICIENT), vedrustusega (PREMIUM)
Esisilla difrilukk Elektrohüdrauliline esisilla difrilukustus (100%)
4WD lülitus Elektrohüdrauliline
PIDURISÜSTEEM Automaatne 4WD lülitus pidurdamisel
Haagise hüdropidurid Saadaval lisavarustusena
Haagise pneumopidurid Saadaval lisavarustusena
HÜDROSÜSTEEM Hammasrataspump
Hüdropumba tootlikkus l/min 62
Roolivõimendi pump l/min 32
Hüdrojagaja paare taga Varustus 2 (EFFICIENT)/3 (PREMIUM)
RIPP-SÜSTEEM Elektrohüdrauliliselt juhitav
Tõstejõud taga kg 4500
Tõstejõud ees kg 2200
Aiste ühendus Cat2
JUHIKABIIN Deluxe, raadiovalmidus
Küte/ventilatsioon
Konditsioneer °
Müratase dB 78 (EFFICIENT)/76 (PREMIUM)
Kabiinivedrustus PREMIUM
MÕÕDUD JA MASSID
Teljevahe mm 2355
Kõrgus mm 2623 (380/70R24-480/70R34 rehvidega)
Täismass kg 7000
Tühimass kg 4000
LISAVARUSTUST
Esiripp ja JVV °
Lisaraskus esirippesse kg °
Tagarataste lisaraskused kg °
GPS juhtimine (8.4“ monitor + antenn) TopCon °