A.Tammel AS | Leho Kaubandus | Bel-Est
Sajab sel kuul vihma, on jaanuaris lund küllalt.

Uus McCormick X5, Stage V ratastraktor on kohal!

McCormick traktorid on tuntud oma uusimate tehnoloogiate, mugavuse ja turvalisuse väärtustamise poolest.

Tegemist on pikaaegsete, Ameerikast alguse saanud traditsioonidega, mis on viinud selle brändi juhtivate traktoritootjate ridadesse, samuti on selle brändi masinad laialt hinnatud üle terve maailma.

Traktorite tootmisel kasutatakse tunnustatud tootjate mootoreid (Deutz, Kohler, FPT), käiguosa on enamasti hinnatud ZF toodang, samas disain ja mugavus on tehase enda looming, pakkudes parimat kliendikogemust.

McCormick X5, uued mootorid ja veelgi parem jõudlus

Neile, kes vajavad võimsust ja mugavust, on X5 parim valik, sobitudes nii põllutöödeks, kui ka kõikidesse muudesse eluvaldkondadesse. Saadaval on kolm mudelit: X5.100, X5.110 ja X5.120, vastavalt mootorivõimsusega 95, 102 ja 114 hj. Valikus on kaks varustustaset: Premium, mis peaks rahuldama ka kõige nõudlikuma kasutaja soovid ja Efficient, mis sobib tagasihoidlikemate nõudmistega kasutajatele. Lisaks sellele on olemas kaks kõrgendatud kliirensiga mudelit, X5.100 HC ja X5.110 HC, sobitudes ideaalselt aianditesse.

Uue disainiga on säilitatud kompaktne disain, samas on paranenud juhi vaateväli ja kasutusmugavus.

Varasemad Stage 3B/Tier4 Interin mootorid on asendatud Stage V versioonidega. Uued FPT F-36 4-silindrilised, 16 klapi, 3.6 l mahuga, turbo (vahejahutiga) mootorid kasutavad uusimat tehnoloogiat (ühisanum sissepritse, EGR/DOC/DPF/SCR). Vaatamata heitgaaside puhastussüsteemile on konstrueerimisel tagatud juhile üle kapoti suurepärane nähtavus.

Kütusepaak on suurem eelkäijaga võrreldes, 135 liitrit, AdBlue® paak 13 l, tagades pika tankimisteta tööpäeva, 10% väiksema kütusekulu, samuti vähem saastavaid heitgaase.

Uus hüdrosüsteem on võimekam, tagades kuni 82 l/min õlihulga jagajatele, 32 l/min roolivõimendile, hüdropaagi mahutavusega 35 l. Kõik see tagab kiirema masina hüdraulika toimimise, võimaluse juhtida korraga mitut seadet madalamatel mootori pööretel, kaotamata samas jõudluses, samuti on tagatud vaiksem töö ja vähem vibratsiooni.

Juhi parema sõidu- ja töötamise mugavuse tagab esisilla vedrustus koos mehaanilise kabiinivedrustusega, sellega koos on paranenud ka kasutamise ohutus kõikides kasutustingimustes.

Uus, Total View Slim disainiga juhikabiin pakub parimat, 360° nähtavust juhile, mille tagavad õhukesed tugipostid, suur klaasipind ja sale disain. Öistesse tingimustesse sobituvad suurepäraselt võimsad LED töötuled (kuni 10 tk lisana), lihtsustades ka frontaallaaduriga töötamist. Mugavust lisab veelgi konditsioneeriga varustatud juhikabiin, samuti mitmes suunad reguleeritav roolisammas, ergonoomilised ja intuitiivsed juhtimisseadmed, Bluetooth raadio koos sisseehitatud hands-free mikrofoniga.

Kaheksa erinevad käigukasti valikvarustust peaks tagama parima igasse olukorda, varieerudes neljakäigulisest 12E+12T mehaanilisest versioonist kuni T-Tronic 48E+16T (aeglane-keskmine-kiire) hüdraulilise reversiga versioonini. Park Lock seisupidur on uuel X5 seerial tõhusaks abimeheks järskudel kallakutel.

Common Rail ühisanum-sissepritse koostöös salvestatavate pöörete võimalusega tagab ökonoomsuse ja sobilikumad pöörded vastavalt tehtava töö iseloomule.

Twin Lock süsteem tagab samaaegse esi- ja tagasilla diferentsiaalide lukustamise, tagades parima veojõu ülekandmise ja haardumise pinnasega. Automaatselt rakenduv ja väljalülituv diffrilukk ja 4-vedu pakuvad juhile paremat töö efektiivsust ja suuremat tootlikkust. Tänu integreeritud 4WD sõidupidurite süsteemile IBS (Integrated Brake System) lüheneb pidurdusteekond kuni 50%. Vedrustusega esisild (PREMIUM varustuse lisana) tagab maksimaalse mugavuse igas situatsioonis.

Saadaval on valikvarustusena kuni 6 paari hüdrojagajaid, millest 3 on mehaaniliselt juhitavad, 1 elektriline ja lisaks kaks keskele monteeritavat jagajat esiripu ja esilaaduri jaoks. Jagajaid on võimalik kasutada nii standardversioonis, kick-out (isetagastuv), ujuv ja pideva pealevooluga versioonis, vooluhulga jagajaga (lisavarustuses) saab reguleerida kuni 7 jagajat.

Tagumine ripp-süsteem on saadaval nii elektroonilise kui ka mehaanilisena, varustatuna ELS (Ergonomic Lift System) süsteemiga, mis tagab süsteemi kiire ja ergonoomilise käsitsemise, parandades sellega töötulemusi. Elektroonika võimaldab salvestada rutiinseid tegevusi ja tööseadmete seadistusi kasutamisel, mis tagab tehtava töö parima täpsuse ja kiiruse, lisaks ripp-riistade transpordil võnkeleevendi ohutumaks transpordiks suurematel kiirustel. Cat 2 ripp-süsteemi tõstejõud on muljetavaldavad 4500 kg.

Jõuvõtuvõlli kiiruseid on standardis kaks, lisana kuni neli koos HML käigukastiga (540/540E1000/1000E), käitus on hüdrosiduriga, tagades sujuva jõuülekande lülitumise tööd alustades. Tagaporitiibadele paigaldatud käitusnupud suurendavad mugavust ja operatiivsust veelgi.

Koos elektroonilise tagaripp-süsteemiga on võimalik ka jõuvõtuvõlli automaatne kontroll (Auto PTO), mis sõltub ripp-süsteemi asendist, lülitudes automaatselt vastavalt süsteemi asendile.

Üheks oluliseks uuenduseks on uuel X5 seerial kasutusele võetud nn joystick, millele saab integreerida näiteks esilaaduri juhtimise (üles/alla, tõstmine/langetamine, tööseadme kallutamine, 3. ja 4. hüdrofunktsioon), samuti Hi-Lo ja HML hüdraulilise käiguosa juhtimise. Traktori raam on disainitud nii, et esilaaduri lisamisel ei kannata kliirens, mis on oluline taimede vigastuste vähendamisel, samuti ei vähenda uus disain traktori pöörderaadiust.

Kõik mudelid on soovi korral tehasest varustatavad McCormick esilaaduritega, mis on spetsiaalselt sellele mudelirivile disainitud. Täpsem roolimine ja ülevaade erinevatest parameetritest saavutatakse tänu satelliit-navigeerimisele ning ISOBUS ühenduse kasutamisele. GPS juhtimine on lihtsalt teostatav, kasutades puutetundlikku monitori.

McCormick Fleet Management süsteem võimaldab jälgida traktori tööparameetreid distantsilt, mis veelgi parandab masina jälgimist, tööd, tehtavaid seadistusi, vähendades kasutuskulusid, masina kulumist, samuti võimaldades distantsilt diagnostikat.

Veelgi enam, saab täpsemini paika panna hooldusplaani, prognoosida tehtavaid kulutusi ja kõik lahendused on välja töötatavad nn rätsepatööna, sobitudes vastavalt ettevõtte suurusele (väike, keskmine või suurem ettevõte) ja tootmissuundadele.